اوتیسم و ازدواج

اوتیسم و ازدواج

آیا افراد اوتیسم می توانند ازدواج کنند؟ آیا فرزندان افراد اوتیسم سالم هستند؟ آیا می توان با افراد مبتلا به اوتیسم ازدواج کرد؟

ازدواج با افراد اوتیسمی چه مشکلاتی دارد؟ این ها سوالاتی پیرامون اوتیسم و ازدواج هستند که به وفور توسط خانواده ها و یا افرادی که به نوعی با اوتیسم دست و پنجه نرم می کنند، پرسیده می شود.

آیا افراد اوتیسم می توانند ازدواج کنند؟

رابطه اوتیسم و ازدواج کمی پیچیده است؛ اما صراحتاً در پاسخ به سوال مطرح شده می توانیم بگوییم بله! افراد اوتیسمی می توانند ازدواج کنند، بچه دار شوند و زندگی مشترک را تا سال ها تجربه کنند.

از نظر اکثر مردم، ازدواج با این افراد غیرممکن است و آنها توانایی درک احساسات طرف مقابل را ندارند و هیچگونه عشق و عاطفه ای در آنها وجود ندارد. اما این تفکر کاملاً اشتباه است. فرد اوتیسمی عشق را می فهمد. احساس را درک می کند و حتی می تواند با طرف مقابل همدردی کند. البته نظریه ای به نام کوری عاطفی وجود دارد که بیان می کند افراد اوتیسمی توانایی ابراز احساسات و درک دیگران را ندارند. اما این نظریه در مورد همه افراد اوتیسم صدق نمی کند.

اوتیسم ممکن است مانع بروز احساسات در چهره و رفتار شود، اما این به این معنی نیست که فرد اوتیسمی هیچ گونه احساسی ندارد. بسیاری از بیماران اوتیسم تنها در مدیریت احساسات دچار مشکل هستند؛ نه اینکه کاملاً بدون عواطف و احساسات باشند.

ازدواج با فرد دارای اوتیسم

ازدواج با این افراد امکان پذیر است. این ازدواج همچون روابط افراد غیر اوتیستیک ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. همانطور که زندگی زناشویی برای همه افراد موفقیت آمیز نیست، افراد اوتیستیک نیز ممکن است با شریک زندگی خود دچار اختلاف شوند.

ازدواج افراد اتیسم به دلیل مشکلات حرکتی، گفتاری و رفتاری این گروه از جامعه، کمی ویژه تر است و می بایست پیش از ازدواج هر دو نفر در جلسات مشاوره به صورت مرتب شرکت کنند. فرد اوتیسم نیز باید درمان های پیش از ازدواج را همچنان ادامه دهد.

فردی که قصد دارد با بیمار اوتیسمی ازدواج کند، لازم است آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرد و به امید بهبود با او ازدواج نکند! بیماری اوتیسم به طور کامل درمان نمی شود بلکه می توان علائم آن را تا حد زیادی کنترل کرد. باید بدانیم که ازدواج با فرد دارای اختلال اتیسم باعث بهبودی آنها نخواهد شد.

بسیاری از افراد اوتیسمی از نظر برقراری روابط جنسی و شدت نیاز فرقی با افراد عادی ندارند و همچون سایر افراد ممکن است به این موضوع علاقه مند باشند یا نباشند.

بچه دار شدن این گروه از جامعه نیز با چالش هایی روبروست. خطر ابتلای فرزند به اوتیسم وجود دارد. بنابراین پیش از بارداری هر دو نفر از نظر ژنتیک باید مورد بررسی قرار بگیرند و تحت نظر پزشک باشند.

سخنی با همسر فرد اوتیستیک

با وجود این که اوتیسم و ازدواج در کنار هم سختی های فراوانی دارند، اما همسر فرد اوتیسمی باید بداند که با سالم ترین فرد از نظر اخلاقی ازدواج کرده است! فرد دارای اوتیسم هرگز خیانت نمی کند و دروغ نمی گوید. تمرکز او تنها روی شریک زندگی اش است و تمام تلاش خود را برای خوشحال کردن همسرش انجام می دهد.

ممکن است در طول زندگی با فرد اوتیسم، تعارض های ارتباطی زیادی را مشاهده کنید و این مشکل در جمع های دوستانه و خانوادگی بیشتر خود را نشان میدهد. پس مدیریت این مسئله با شماست. به جای سرکوفت زدن و خجالت کشیدن اگر آموزش های درست را دیده باشید، درک رفتار او برای شما راحتتر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره