افراد اوتیسم چقدر عمر می کنند؟

افراد اوتیسم چقدر عمر می کنند؟

افراد اوتیسم چقدر عمر می کنند؟ افراد مبتلا به اوتیسم در زندگی خود با چالش های متفاوتی روبرو می شوند . تحقیقات نشان داد که بزرگسالان مبتلا به اوتیسم که اختلال یادگیری دارند حدود ۴۰ برابر بیشتر احتمال دارد که طول عمر پایین تری داشته باشند. عمر این افراد به خودی خود کوتاه نیست اما اگر تحت آموزش درست و شرایط مناسب رشد نکند ممکن است بر طول عمر آن ها تاثیر منفی بگذارد.

افراد اوتیسم چقدر عمر می کنند؟

اختلال اوتیسم

اختلال طیف اوتیسم یا در خودماندگی یک اختلال رشدی مادام العمر است. فرد مبتلا با چالش های ارتباطی، تعاملی و حرکتی متفاوتی روبرو خواهد بود. در بیشتر موارد این اختلال در سنین کودکی تشخیص داده می شود و در تمام طول عمر ادامه دارد. اما افراد اوتیسم چقدر عمر می کنند؟

ارتباط اوتیسم و مشکلات پزشکی

مشکلات پزشکی بیماران مبتلا به اختلال اوتیسم در کنار محدودیت های آن ها در ارتباط و گفتار باعث می شود که خدمات درمانی و بهداشتی مناسبی به آن ها ارائه نشود. علاوه بر این اختلالات خواب، استرس، خستگی مزمن نیز بر دیگر مشکلات این افراد می افزاید و ممکن است بر طول عمر آن ها تاثیر منفی داشته باشد.

ارتباط اوتیسم و صرع

تحقیقات ثابت کردند که مبتلایان به صرع بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند. با توجه به این نکته  که ۲۰ تا ۴۰ درصد از مبتلایان به اوتیسم، صرع دارند که درصد قابل توجهی می باشد که اغلب در سنین نوجوانی رخ می دهد و بر طول عمر این افراد تاثیر می گذارد.

ارتباط اوتیسم و سلامت روانی

علائم اضطراب و افسردگی ممکن است در افراد مبتلا به اوتیسم متفاوت باشد و تشخیص آن ها با مشکل رو به رو شود. از آن جایی که حدود ۷۰ درصد از افراد مبتلا به این اختلال مشکلات مربوط به سلامت روان دارند ممکن است بیشتر در معرض مرگ و میر قرار گیرند.

ارتباط اوتیسم و خودکشی

پزشکان معتقدند دلیل اصلی مرگ و میر در عموم جامعه سرطان و مشکلات خونی است در حالی که دلیل مرگ در افراد مبتلا به اوتیسم معمولا خودکشی یا مشکلات عصبی مانند صرع می باشد.

بر اساس تحقیقات نرخ خودکشی در افراد مبتلا به اوتیسم بسیار بیشتر از مردم عادی است و این نرخ در دختران نیز بیشتر است.

علاوه بر این افرادی که عملکرد بالاتری دارند در مقایسه با افرادی که سطح شناختی ضعیف تری دارند از شرایط خود آگاه تر هستند در نتیجه ناامیدی بیشتری را احساس می کنند و اقدام به خودکشی نیز افزایش می یابد.

ارتباط اوتیسم و ناتوانی های ارتباطی

افراد مبتلا به اوتیسم در معرض خطر مرگ و میر ناشی از آسیب هایی به دلیل زخمی شدن، گم شدن، ناتوانی در گفتن نام یا نیازهای خود، ناتوانی در برقراری تماس اضطراری هستند. علاوه بر این ممکن است از شدت ترس یا اضطراب دچار شوک یا آسیب جدی شوند.

پیشنهادات در جهت کاهش خطرات در افراد مبتلا به اوتیسم

افراد اوتیسم چقدر عمر می کنند؟ باید توجه داشت که طول عمر بیماران مبتلا به اوتیسم به میزان آگاهی و خلاقیت و همراهی مراقبین آن ها بستگی دارد. تشخیص و اقدام به درمان در زمان مناسب می تواند امید به زندگی را در این افراد افزایش داد.

متخصصان مربوطه در زمینه این اختلال با آگاهی و تجربه می توانند ارتباط مناسبی با این افراد داشته باشند و نیازها و مشکلات آن ها را دریابند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره