ملحفه تخت کودک و نکات مهم

ملحفه تخت کودک و نکات مهم

سرویس خواب و ملحفه تخت کودک از جمله مقوله های بسیار مهمی هستند که والدین هنگام انتخاب آن ها باید حساسیت زیادی به خرج دهند. علت آن را می‌توان در این دانست که نوزادان و کودکان در آن سن، ساعات زیادی از طول شبانه روز را بر روی این ملحفه ها در خواب می گذرانند. بدین ترتیب مناسب بودن و راحتی ملحفه برای کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. نکات زیادی وجود دارند که باید در انتخاب ملحفه در نظر بگیریم که در این مقاله بر آن شدیم تا آن‌ها را به شما شرح دهیم.

جنس های مختلف ملحفه تخت کودک

برای ملحفه تخت کودک امکان انتخاب بین جنس‌های مختلف وجود دارد. هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که باید در انتخاب آن ها این موارد را در نظر قرار دهید. پرفروش ترین ملحفه های تخت کودکان از جنس های زیر هستند.

  • نخ. یکی از پرفروش ترین جنس های قابل انتخاب برای ملحفه تخت، نخ است. این ملحفه ها که در رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شوند، بافتی نرم داشته و حساسیت پوستی برای کودکان ایجاد نمی کنند. با این حال، باید بدانید که این ملحفه ها در فصل گرما باعث تعریق پوست کودک شده که علت آن عایق نبودن ملحفه است.
  • پلی استر. یکی دیگر از گزینه های قابل انتخاب برای جنس تشکیل دهنده پارچه، پلی استر است که مدلهای جدید آنها، بافت کاملا نرم و مطلوبی دارند. دوام بالا، یکی از ویژگی‌های اصلی ملحفه های از جنس پلی استر است که این خصوصیات باعث شده تا برای افرادی که به دنبال دوام بالا هستند، بهترین گزینه باشد.
  • پشم. یکی دیگر از گزینه های قابل انتخاب برای جنس ملحفه تخت کودک، پشم است که ملحفه های ساخته شده از این ماده برای کودکان دارای پوست حساس توصیه نمی شود. همچنین این مدل دارای دوام نسبتاً کمتری نسبت به مدل های پلی استری است که در جذب و نگهداری رطوبت نیز وضعیت مطلوبی ندارد.
  • پنبه. انتخاب دیگری که وجود دارد، پنبه است. ملحفه های ساخته شده از جنس پنبه ضد حساسیت است. از این نظر برای کودکان دارای پوست حساس بهترین انتخاب خواهد بود. نکته ای که وجود دارد این است که قبل از دوخت این پارچه بهتر است آن را در یک تشت آب سرد قرار دهید.
  • مواد ارگانیک. گزینه های جدید برای انتخاب ملحفه تخت کودک، استفاده از پارچه های ارگانیک است‌. پارچه ارگانیک از مواد طبیعی مانند پنبه عالی، پنبه بامبو تشکیل می شوند که معمولاً دارای جنسی نرم تر و راحت تر برای کودکان خواهد بود.

همانطور که مطالعه کردید، امکان انتخاب جنس های مختلف وجود دارد. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، راحتی کودک در خواب بر روی آن است.

رو انداز کودک

بهترین رنگ قابل انتخاب برای ملحفه تخت کودک

با وجود اینکه امکان انتخاب رنگ های مختلف و شاد برای ملحفه وجود دارد، توصیه می‌شود تا رنگ های روشن و خنثی را برای کودکان انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا در صورت وجود آلودگی، امکان مشاهده سریع آنها وجود داشته و نسبت به تمیز کردن یا شستن ملحفه اقدام نمود.

کودک و خواب

سایر نکات مهم

از جمله سایر نکات مهمی که باید در نظر گرفته شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

در انتخاب ملحفه تخت کودک بهتر است تا سایر وسایل خواب کودک نیز توجه کنید. به طور مثال توصیه می‌شود تا اندازه ملحفه تخت کودک با توجه به سایز تخت کودک انتخاب شود. به این صورت که این ملحفه کوچکتر و یا خیلی بزرگتر از تخت کودک یا نوزاد نباشد. این کار باعث می‌شود تا بتوان آن را بر جای خود محکم نمود و از جمع شدن ملحفه در هر بار استفاده پیشگیری کنید.

اگر ملحفه تخت کودک را از جنس های خاص انتخاب می کنید، بهتر است که یک جایگزین نیز برای زمان هایی که نیاز به شستشو و نظافت مناطق وجود دارد، در نظر داشته باشید. همچنین بهتر است که ملحفه تخت انتخاب شده نرم باشد تا باعث اذیت کودک نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره