تجربه پیشرفت آرش

سلام آقاي خليلي گزارش ترخيص آرش جان از كار درمانی با آقاي دهقان رو خدمتتون عرض میکنم .
نام و نام خانوادگی : آرش سعیدی
تعداد جلسات : ده جلسه
تاریخ شروع درمان : ۱۴۰۱/۱/۸
ضمن عرض سلام و خسته نباشید و خدا قوت خدمت آقای دهقان عزیز و همچنین سپاس فراوان از صبر و تلاشی که موجب شد آرش جان از صفر به صد برسه ، گزارش ترخیص رو ارائه میکنم .

تمریناتی که برای کار درمانی انجام دادیم قیچی کردن بود که آرش جان تقریبا بیست درصد بلد بود نحوه ی درست گرفتن قیچی و قیچی کردن کاغذ رو که الان آرش جان خوشبختانه درست کردن کاردستی ، کشیدن اشکال هندسی و قیچی کردن اشکال رو کاملا بدون هیچ خطایی یاد گرفته و جزئی از سرگرمی روزانش محسوب میشه ، در مورد لی لی کردن ، متاسفانه کلا لی لی بازی کردن رو اشتباه می‌رفت یا زود خسته میشد یا باعث میشد انگشت پای دیگش رو بذاره زمین و کمک بگیره ، الان راحت بیست قدم می‌تونه لی لی کنه ، در خصوص مداد دست گرفتن که آرش جان اصلا این مهارت رو نداشت و نمی تونست درست مداد رو بین انگشتاش بگیره ، نقاشی بکشه یا یه خط صاف ساده بکشه که با تمرینات آقای دهقان خدا رو شکر الان کاملا آرش جان مداد رو درست به دست میگیره ، نقاشی می‌کشه ، مهم تر از این رنگ آمیزی می‌کنه و نقاشی هاشو بدون هیچ خطایی ( نه بیرون میزنه ، نه سفیدی نقاشیشو جا میذاره ) می کشه ، برای پروانه زدن هیچ هماهنگی بین پاها و دستها نداشت که اول تمریناتمون رو به صورت خوابیده شروع کردیم تا تونست هم یاد بگیره هم هماهنگی کامل ( دست و پاها ) رو داشته باشه ، بعد از پروانه زدن به صورت خوابیده ، ایستاده رو شروع کردیم که خود آرش جان با گفتن عدد یک دستها رو کنار بدن قرار میده و با گفتن عدد دو دستها و پاها همزمان باز و بسته میشه .

در نقاشی آدمک آرش جان ، چشم ها و اجزای دیگر صورت به یه اندازه و نامتقارن بود یا یه چیزی از اجزای صورت رو فراموش میکرد که اول از این شیوه شروع کردیم ؛ کشیدن یه دایره و سوال پرسیدن از آرش که یه صورت آدمک چه اجزائی داره ؟ ، اجزای صورت رو خودش نام میبرد و صورت آدمک رو تکمیل میکرد که نوبت به بدن و دست و پای آدمک می‌رسید . برای تمرین پازل اولین بار بود که آرش بازی رو انجام میداد و با راهنمایی های خودم ( مادر آرش ) که صورت یا قسمتی از پازل درست شده رو با دقت نگاه میکردم و به دنبال قسمت دیگه ی پازل میگشتم ، به این شیوه میتونست خیلی زود پازل رو تکمیل کنه و بعد چند بار بازی کردن پازل ، حفظی می‌تونه پازل رو خیلی زود تکمیل کنه .

یکی از بازیهایی هایی که آرش جان خیلی دوست داره و بازی هر روزش محسوب میشه بازی نخود و لوبیا ، جدا کردن آن داخل ظرف دیگه ای مثل ( بطری ) ، برداشتن نخود و لوبیا با انگشتان شست و اشاره و شمارش آن هست که باعث میشه سرعت عمل و شمارش بیشتر بشه . برای تمرین بستن دکمه متاسفانه آرش جان هیچ مهارتی نداشت فقط باز کردن دکمه رو میتونست انجام بده ولی الان کاملا می‌تونه دکمه ی لباساشو باز و بسته کنه . در مورد شمارش اعداد معکوس ، اول اینکه برای شمارش اعدادمون که بدون اشتباه تا عدد پانزده رو تمرین کردیم و الان کاملا بدون هیچ خطایی آرش جان از یک تا پانزده رو می‌تونه بشماره و برای معکوس اعداد هم از ده تا یک رو بدون هیچ خطایی می‌تونه بشماره .

خدا رو شکر آرش جان خیلی پیشرفت کرده و خیلی راحت می‌تونه کارهای روزانه ای که به خودش مربوط هست رو انجام بده . اوایل استرس داشت چون خیلی زود خسته میشد ولی کم کم به پیشنهاد آقای دهقان کلمه ی تمرین رو حذف کردیم که کلا استرس آرش جان محو شده و تمریناتمون شده بود بازی و سرگرمی روزانمون که باعث شد خود آرش هر روز مشتاق تر باشه نسبت به روز گذشته .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره