تجربه پیشرفت آدریانا

سلام آقای خلیلی عزیز با عرض سلام ، ادب و احترام

آدریانا بیگی سنش در زمان غربالگری سه سال و یک ماه و تاریخ غربالگری نوزدهم اسفند ۱۴۰۰ با کد پرونده ۲۱۶۳ بود . در زمان غربالگری آدریانا فقط به صورت تک کلمه صحبت میکرد و در هم از سه زبان انگلیسی ، سوئدی و فارسی ( فارسی رو بیشتر متوجه میشد تا صحبت کنه ) ، سطح بیان آدریانا در کارنامه حدود یک و نیم سال ، سطح درکی حدود دو سال و سطح حرکتی دو و نیم سال بود . ما یک بار قبل از تعطیلات نوروز جلسه کار درمانی داشتیم با خانم شریفی عزیز و بعد از تعطیلات نوروز جلسات گفتار درمانی رو با خانم شمس شروع کردیم . ده جلسه از کار درمانی گذشته و هشت جلسه از گفتار درمانی .

در سوئد مشکوک به اوتیسم بود و من خیلی نگران از این بابت ، آدریانا در جلسات اول سطح تحمل به شدت پایینی داشت و ارتباط چشمی ضعیفی داشت ، به همین خاطر کار و گفتار درمانگر بیست درصد احتمال اوتیسم رو نگه داشتن اما الان خدا رو شکر با گذشت ده جلسه کار درمانی ، خانم شریفی معتقدند که از هر لحاظ بیست تا سی درصد پیشرفت داشته ، از لحاظ حرکتی ، حسی ، درکی و حرکات ظریف .

با تلاش آدریانا واسه ی ادامه ی تمرینات و پشتکار من و راهنمایی های گفتار و کار درمانگر ، خدا رو شکر قسمت زیادی از افعال رو به زبان سوئدی به آدریانا یاد دادیم ، گفتار درمانگرمون معتقد بودند که باید با آدریانا به زبان سوئدی صحبت کنیم تا زبان کشور محل زندگی رو درست یاد بگیره . آدریانا کاملا فارسی متوجه میشه اما کلام به زبان سوئدی هست خدا رو شکر ، خیلی سطح تماس چشمی ارتقا یافته و تونستیم کلمات ، اصطلاحات و جملات روزمره رو ازش کلامی بگیریم . قبلا آدریانا شعر خوانی داشت اما کاملا نا واضح و فقط از روی ملودی متوجه میشدیم اما الان شعر خوانی کاملا واضح هست و سطح تحمل خیلی خیلی بیشتر از روزای اول هست .

هر دو عزیز کار و گفتار درمانگر اوتیسم رو رد کردند و معتقدند که به علت فقر محیطی و در برخورد زیاد با تلویزیون ، نقص توجه و عدم سطح تحمل است بیشتر تا اوتیسم . ما الان خدا رو شکر از آدریانا داریم جملات سه کلمه و استفاده از افعال روزمره و اصطلاحات روزمرگی رو میشنویم . ما همچنان باید ادامه بدیم به گفتار و کار درمانی واسه ی جبران این تاخیر اما خدا رو شکر از هر لحاظی آدریانا خیلی خیلی پیشرفت داشته به خصوص در حرکتی و اجتماعی بودنش .

تشکر از شما آقای خلیلی بابت غربالگری و درمانگرای آدریانا خانم ها شمس و شریفی عزیز .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره