تمرین حافظه فعال

تمرین حافظه فعال

حافظه کاری یک سیستم شناختی با ظرفیت محدود است که وظیفه نگه‌داری موقت اطلاعات موجود را جهت پردازش بر عهده دارد . حافظه کاری برای استدلال ، هدایت، تصمیم‌گیری و رفتار مهم است

حافظه فعال توانایی ای است که به ما امکان می‌دهد با اطلاعات کار کنیم. این حافظه به ما کمک می‌کند کارهای اساسی را نیز یاد بگیریم و انجام دهیم. اکثر بچه‌هایی که اختلال یادگیری دارند در این عملکرد حیاتی مشکل دارند . این امر به ویژه در مورد کودکانی که دارای مشکلات عملکرد اجرایی و بیش فعالی هستند، بیشتر مشکل دارد .

در واقع حافظه فعال با توانمندی‌های عالی شناختی نظیر استدلال، حل مسئله و یادگیری رابطه دارد. از طرفی حافظه فعال با پیشرفت تحصیلی و به‌طور خاص در دروس خواندن، نوشتن و ریاضی رابطه دارد .

نحوه  اجرا :

سوالات زیر را از کودک خود بپرسید و از او بخواهید تا بلافاصله به شما پاسخ دهد

دانلود جزوه تمرین حافظه فعال:

برای مشاهده ادامه این مطلب و یا دانلود رایگان آموزش ها؛ ویدیوها و جزوات وب سایت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید یا اگر تا به حال در سایت خانه رشد عضو نشده اید به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

اگر تا به حال ثبت نام نکرده اید از اینجا وارد شوید
اگر تا به حال ثبت نام نکرده اید از اینجا وارد شوید

اگر قبلا ثبت نام کرده اید از اینجا وارد شوید

6 دیدگاه دربارهٔ «تمرین حافظه فعال»

  1. گلی احمدی

    به نظرم تمرین تکرار کلمه اخر برای مدرسه ای ها مناسبه.. و یا اینکه کدوم کلمه دوبار تکرار شده برای ظرفیت ذهنی ۵ ساله مناسب نیست.سطح بالایی داشتن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره