تجربه پیشرفت لیانا

سلام آقای خلیلی وقتتون بخیر
گزارش پیشرفت لیانا رو بعد از یازده جلسه گفتار درمانی خدمتتون ارسال کنم . خیلی ممنونم از شما و خانم نژاد مقبلی که صبورانه با ما همراهی میکنید . لیانا در تاریخ نهم اسفند در سن دو سال و چهار ماهگی توسط شما غربال شد . لیانا اون زمان حدودا صد تا تک کلمه به صورت میکس فارسی ، انگلیسی و فرانسه میگفت و دو کلمه ای اصلا نداشت ( لیانا تقریبا از ده ماهگی مهد کودک دو زبانه انگلیسی – فرانسه رفته و تو خونه هم ما باهاش فارسی صحبت میکنیم ) . تشخیص شما تاخیر گفتار حدودا ده ماه به علت قرار گیری در معرض زبانهای مختلف بود و فرمودید که میتونیم بهش زمان بدیم تا خودش درست بشه یا اینکه درمان رو شروع کنیم که ما تصمیم گرفتیم درمان رو شروع کنیم .

با خانم نژاد مقبلی درمان رو شروع کردیم و الان بعد از یازده جلسه لیانا تقریبا تمام کلمه ها و فعل هایی که برای ارتباط برقرار کردن لازمه رو بلده ، جملات دو کلمه ای میتونه بگه و جملات سه کلمه ای رو به صورت تقلید و تکرار بیان میکنه ولی خودش خیلی علاقه ای به جملات بلند گفتن نداره که اگر کارش با گفتن یک کلمه راه بیفته همون یک کلمه رو میگه ، البته تمام اینها در مورد زبان فارسی هست و در مورد دو زبان دیگه لیانا فرانسه رو خیلی کم بلده در حد کلمه ولی انگلیسی رو تقریبا در حد فارسی صحبت میکنه .

این رو هم باید اضافه کنم که ما به خاطر مشغله کاری زیاد و اینکه لیانا تقریبا روزی هشت ساعت مهد میره خیلی سخت میتونیم همه تمرینات رو طبق دستور العمل انجام بدیم ولی من تمام سعیم رو میکنم که تمرینات رو در قالب کارهای روزانه با لیانا تمرین کنم و خانم نژاد مقبلی هم از این کار استقبال کردند ، در واقع به صورت تمرین در بافت .

خیلی ممنونم از شما ، تیم خوبتون و از آگاهی که به خانواده ها میدید ولی شاید مشکل لیانا نسبت به مشکل بچه های دیگه واقعا خیلی کوچک باشه با این وجود بعضی وقت ها واقعا خسته میشم ولی وقتی استوری های شما رو میبینم که از پیشرفت بچه ها میذارید دوباره انگیزه میگیرم که ادامه بدم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره