تجربه پیشرفت حسین

سلام آقای خلیلی وقتتون بخیر ، خوشحالم که بالاخره نوبت منم شد که گزارش ترخیص پسرم رو بنویسم . حسین در اول دی ۱۳۹۹ توسط شما غربالگری شد . جلسه ها رو با درمانگرهای عزیز شروع کردیم . پیشرفت حسین بعد از چند ماه کند شد و دیگه پیشرفتی نداشت که طبق گفته گفتار درمانگری که باهاشون کار میکردیم و یه گفتار درمانگر دیگه که ارجاع داده شد ، تشخیص دادن مشکل حسین به خاطر مشکلات بلع و ضعف عضلات حلق هست که نمیتونه کلمات رو خوب تلفظ کنه و باید حضوری به گفتار درمانی مراجعه کنه که توی شهرستان ما گفتار درمانی نبود ولی خدا رو شکر شما حسین رو به خانم دهقانپور عزیز ارجاع دادید که همیشه دعاگوی ایشون هستم چون واقعا با روحیه خوبی که داشتن اول به من مادر و بعد پسرم کمک زیادی کردن .

جلسه اول ما شانزدهم تیر ۱۴۰۰ با خانم دهقانپور شروع شد که از دیادو ها و واکه های دو تایی شروع کردیم ، بعد وقت رو گذاشتیم روی واکه -ِ یا همون کسره که سخت بود ، هم برای حسین و هم برای آموزش دادن ، که این واکه خیلی روی وضوح حسین تاثیر داشت . شش جلسه طول کشید که این واکه ایجاد بشه و بعد از اون پنج جلسه طول کشید که تثبیت بشه . موقع شروع ، وضوح برای خانم دهقانپور ده درصد بود ، روی صداهای خلفی و قدامی کار کردیم و همچنین حسین ظرفیت تنفسی پایینی داشت که روی ظرفیت تنفسی حسین کار شد . از همین جا هم از شما و هم خانم دهقانپور عزیز صمیمانه تشکر میکنم .

روی مهارت های زبانی مثل متضاد ها ، عبارات موصوف و صفت ، کلمات مرتبط ، فصل ها ، مشاغل ، انواع تفکر همگرا و واگرا ، چیستان سازی ، توصیف تصویر ، شعر حروف اضافه ، حروف ربط و داستان گویی کار شد و بیشترین چالش روی صداهای سایشی بود . بعد از اینکه وضوح خیلی بالا اومد ، منقطع بودن گفتار و تکرار عبارت رو داشت ، به خاطر عدم اطمینان خودش از وضوحش ، که روی این مسئله کار کردیم و الان دیگه وجود نداره و روان ، پیوسته و با اعتماد به نفس حرف میزنه . روز اول با ساده ترین دیادو ها کار کردیم که چالش داشت ولی در آخر سخت ترین دیادو هایی رو که حتی تلفظشون برای ما هم سخت هست ، خیلی راحت میگه . بیست و سه جلسه درمانی داشتیم و یک جلسه ترخیصی که در تاریخ هشتم اسفند خدا رو هزاران بار شکر ترخیص شدیم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره