تجربه پیشرفت برنا

با سلام و روز بخیر خدمت شما و تیم خوبتون ، من مادر برنا سه ساله از استرالیا هستم . گزارش تغییرات برنا بعد از ده جلسه گفتار درمانی و هشت جلسه کار درمانی رو میخواستم خدمتتون عرض کنم . ما گفتار درمانی رو با آقای یوسف زاده شروع کردیم و کار درمانی رو با آقای قمی .

زمانی که شروع به درمان کردیم برنا در سن دو سال و هشت ماهگی ، حدودا صد تا صد و پنجاه کلمه مفهوم و یا نامفهوم بلد بود ، جمله و ترکیب دو کلمه ای اصلا نداشت ، تکرار کلمات هم به سختی داشت ، پریدن جفت پا نداشت ، تعادل برای بالا و پایین رفتن از پله مشکل داشت ، تحمل برای گرفتن ناخن و کوتاهی مو نداشت ، مشارکت در کارها پایین بود ، اشاره به اجسام نداشت و دست آدم رو میگرفت و میبرد به سمت شیء و خلاصه بگم که فاجعه بود . بعد از شروع گفتار درمانی ، جلسات اول من به شدت نا امید و نگران بودم که این تمرینات جوابگو نباشه ولی اشتباه میکردم و بعد از جلسه چهارم یا پنجم تغییرات بزرگی رو به چشم میدیدم که برنا کلمات زیادی رو یاد گرفت و شروع کرد به ترکیب کردن کلمات با هم به طوری که دایره لغاتش از صد تا کلمه به هفتصد یا بیشتر رسیده و گاهی ترکیب دو کلمه ای و جمله داره .

توجهش از این رو به اون رو شده ، شاید گاهی نگاه نکنه به طرف مقابل ولی متوجه میشم که سر تا پا گوشه . تمرینات برنا الان به مرحله توصیفی رسیده و هنوز راه زیادی رو داریم ولی وقتی تغییرات رو در برنا میبینم واقعا امیدوار میشم به خودم و بچم . از تاثیرات کار درمانی بگم براتون که خوب برنا تحمل نشستن و انجام کاری رو نداشت ، مثلا کتاب خوندن ، کار دستی ، یا همونطور که گفتم تحمل گرفتن ناخن و کوتاهی مو رو هم نداشت که خوشبختانه تحمل برنا خیلی بالا رفته ، یعنی شاید از ده یا بیست به هفتاد رسیده ، هنوز از وسایلی که صدای ویز دارن میترسه ولی برای کوتاهی مو با قیچی و یا ناخن گرفتن خیلی خیلی خوب شده ، جفت پا میپره و تعادلش بالا رفته ، با من کار دستی درست میکنه و نکته خیلی مهم این که از پوشک گرفته شده و آگاهیش در مورد بدنش خیلی بالا رفته . ببخشید یکم طولانی شد ، تشکر میکنم از گروه خوبتون و امیدوارم همیشه موفق باشید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره