مشاوره آنلاین رایگان

مشاوره آنلاین رایگان

سبک زندگی امروزی و مشکلات و چالش‌های بیشمار آن باعث شده که روز به روز دامنه مشکلات و اختلالات روحی و روانی و نیاز افراد به استفاده از خدمات مشاوره بیشتر و بیشتر شود. بخصوص در دنیای امروزی که مشکلات اقتصادی یکی از بزرگترین دغدغه‌های خانواده‌ها می‌باشد، مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای بیان و البته رفع مشکلات و دغدغه‌های روحی روانی انسان‌ها می‌باشد.

طبیعتا هر فرمی از مشاوره‌، مزایا و مضرات مخصوص به خود را دارد اما در این روش از مشاوره یعنی روش آنلاین و رایگان روانشناسی، همه افراد به راحتی و با استفاده از یک دستگاه همانند گوشی، لپ‌تاپ یا … می‌توانند با مشاور خود در ارتباط باشد. به ویژه که رایگان بودن این روش مزیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود که باعث می‌شود افراد بسیار زیادی و بخصوص اقشار ضعیف‌تر جامعه را برای استفاده از خدمات مشاوره ترغیب نماید.

مزیت‌های روانشناسی آنلاین رایگان

مشاوره آنلاین روانشناسی بخصوص از نوع رایگان، مزیت‌های بیشماری دارد که بسته به شرایط مراجع و سطح مشکل او، میتوان از این شرایط استفاده کرد. در ادامه به بررسی اصلی‌ترین مزیت های این نوع مشاور می‌پردازیم.

عدم علاقه به جلسات حضوری: یکی از مهمترین دلایلی که می‌تواند مراجعان را به سمت استفاده از جلسات آنلاین ترغیب نماید، علاقه نداشتن و به خصوص احساس شرم و خجالت از شرکت در جلسات حضوری می‌باشد. به بیان بهتر، شکل شخصیتی  بعضی از افراد به گونه‌ای است که باعث می‌شود از بیان مشکلاتشان به صورت حضوری ابا داشته باشند و به صورت آنلاین شرایط راحت تری را تجربه کنند. در این شرایط، مشاوره آنلاین می‌تواند کارگشا باشد.

صرفه اقتصادی: همانطور که درابتدا اشاره شد، مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی می‌تواند چالش‌های اقتصادی مربوط به شرکت در جلسات مشاوره را برای افراد واجد شرایط برطرف نماید. البته بصورت کلی نیز می‌توان اینگونه گفت که جلسات آنلاین نسبت به چلسات مشاوره حضوری هزینه کمتری دارند و از این بابت شرایط برای مراجع آسانتر می‌شود. مشاوره رایگان نیز هرچند ممکن است نتواند تمام مسائل را پوشش دهد اما در ابتدای کار بخصوص برای افرادی که درگیر مشکلات اقتصادی هستند، می‌تواند به صرفه تر باشد.

روانشناسی آنلاین چه مزایایی دارد ؟

عدم توانایی حضور در جلسات مشاوره حضوری: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث سوق افراد به استفاده از خدمات آنلاین مشاوره رایگان شود، مشغله‌ها و گرفتاری‌های روزمره آن‌هاست که اجازه خالی کردن زمان برای دریافت مشاوره را نمی‌دهد.است. جلسات آنلاین به دلیل انعطافی که دارند، با هماهنگی مراجع و درمانگر می‌تواند در زمان مناسبی از روز برگزار شود و از این بابت دغدغه مراجع را کاهش دهد. همچنین در این شرایط، افراد واجئ شرایط می‌توانند از خدمات درمانی مشاورانی در سایر نقاط کشور و حتی دنبا بهره ببرند.

حل مشکلات سطحی: در بعضی شرایطی ممکن است سطح مشکل فرد به گونه‌ای نباشد که نیازمند وقت و هزینه زیادی باشد و فرد ترجیح دهد در این شرایط در حد امکان صرفه‌جویی لازم را در زمان و هزینه داشته باشد. بنابراین در این شرایط استفاده از خدمات روانشناسی آنلاین و به خصوص مشاوره آنلاین رایگان می‌تواند سودمند باشد. همچنین اگر فرد نیازمند یک مشاوره فوری باشد، می‌تواند از خدماات آنلاین روانشناسی رایگان استفاده کند.

زمینه‌های مشاوره آنلاین رایگان روانشناسی

زمینه‌های مختلفی می‌توانند زیر چتر حمایتی مشاوره آنلاین رایگان قرار گیرند که البته هرکدام از این‌ها ممکن است تعداد جلسات متفاوتی را نیازمند باشند. از جمله مهترین این موارد می‌توان به زمینه‌های زیر اشاره کرد:

  • مشاوره ازدواج: یکی از مهمترین مسائلی که امروزه موجب نیاز افراد به مشاوره و بخصوص مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان می‌شود، مقوله ازدواج و دغدغه‌های مربوط به آن است. مشاوره در این مورد می‌تواند قبل از لزدواج، حین ازدواج و بعد از ادواج باشد و افراد پس از جلسه رایگان مشاوره در صورت نیاز جلسات بعدی را با مشاور مربوطه ادامه دهند.
  • مشاوره تحصیلی: شرایط و چالش‌های تحصیلی از مقاطع پایین‌تر و از زمان انتخاب رشته در مقطع دبیرستان تا مقاطع بالاتر و شرایطی همانند مهاجرت و …. همواره نیازمند مشاوره و کمک گرفتن از نظرات افراد زبده‌تر است. در این زمینه در صورتی که فرد شرایط استفاده از مشاوره حضوری را نداشته باشد می‌تواند از خدمات آنلاین مشاوره و بخصوص رایگان استفاده کند.
  • مشاوره جنسی: مسائل و مشکلات جنسی یکی از چالش‌های اصلی است که در مشاوره انلاین رایگان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. بخصوص که برای بسیاری از افراد این امکان وجود ندارد که این مسائل را به صورت حضوری بیان کنند. اصلی ترین دلیل این مساله نیز می‌تواند تیپ شخصیتی افراد و ابا داشتن از بیان حضوری این موارد باشد.

آشنایی با انواع مشاوره

  • مشاورات لازم برای کودکان و نوجوانان: کودکان و نوجوانان و چالش‌های مربوط به آنان همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها می‌باشد. همچنین به دلیل این‌که بسیاری از کودکان و نوجوانان تمایلی به حضور در جلسه حضوری مشاوره نشان نمی‌دهند، والدین می‌توانند برای دریافت مشاوره‌های مورد نیاز از مشاوره آنلاین رایگان استفاده نمایند.
  • مشاوره انگیزشی و فردی: هنگامی که یک فرد قصد انجام یک کار یا پروژه جدیدی را داشته باشد و برای این منظور نیازمند استفاده از خدمات مشاوره‌ای بخصوص در مورد انگیزه و اشتیاق انجام آن کار باشد، می‌تواند با استفاده از یک مشاوره  فوری و آنلاین رایگان، نکات مورد نیاز را دریافت کرده و اقدام به آغاز کار نماید. بخصوص اگر این فرد در محل زندگی خود دسترسی محدودتری به مشاور زبده داشته باشد، مشاوره آنلاین می‌تواند برطرف کننده این مشکل باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره