تجربه پیشرفت یاسین

سلام آقای خلیلی عزیز من مامان یاسین شش و نیم ساله هستم .

حدود سیزده جلسه از کار درمانی و گفتار درمانی یاسین جان با خانم فتحی عزیز و خانم مطهری نژاد میگذره . اواسط مهر ماه پسرم توسط شما غربال شد و سن کودکم حدودا یک سال کمتر بود و با تاخیر حسی حرکتی مواجه بود . در کل اون تایم ما با حجم بسیار زیادی از استرس مواجه بودیم چون کلا به خاطر رد شدن در سنجش ، متوجه مشکلات پسرم شدیم و تو تایم کم نتونسته بودیم جبران کنیم و از کلاس اول جا موند . با اینکه از همون ابتدای کودکی دیر به زبون اومده بود خودم خیلی نگران بودم و متاسفانه به خاطر دل گرمی اطرافیان تایم طلایی رو از دست دادیم ولی خدا رو صد هزار بار شکر میکنم که با تیم شما آشنا شدیم و انگار یکی دستمون رو گرفت و بلندمون کرد . درسته که یک سال عقب افتادیم ولی باز دلم خوشه که درجا نزدیم و داریم پر قدرت پیش میریم .

کودکی که من مهر ماه داشتم با کودکی که الان کنارمه خیلی فرق داره ، یاسین به درک خیلی بالایی از مسائل رسیده ، توجه و تمرکز بهتری داره ، سوالات خیلی مفهومی از من میپرسه ، بچه ای که یک دقیقه حتی برای تماشای برنامه مورد علاقش نمیتونست بشینه الان قشنگ با فاصله روی مبل میشینه و برنامه مورد علاقش رو میبینه ، به محیط اطرافش خیلی سریع واکنش نشون میده و کوچکترین حرکتی رو احساس میکنه و بیان میکنه ، خیلی روان برامون داستان میگه ، با خواهر کوچیکش تعامل برقرار میکنه ، تو مدرسه دوست پیدا میکنه و خوراکی بهشون میده ، پشت تلفن بدون اضطراب صحبت میکنه ، داخل تماس تصویری با خانوادم حرف میزنه و موقعیت لحظه به لحظشو گزارش میده ، از مدرسه میاد کامل بهم میگه چیکار کردن ، راحت شعر حفظ میکنه ، ارتباطش با پدرش خیلی قشنگ تر شده ، بازی های تعادلی زیادی رو یاد گرفته ، پرخاشگری اصلا نداره و احساساتش رو خیلی به جا بروز میده ، اگه از چیزی ناراحت بشه اعلام میکنه با صحبت کردن و حتی زیر نظر روانشناس کودکان هم هست و ایشون گفتن که تغییرات زیادی رو مشاهده کردن و علائم بیش فعالی خیلی کم شده ، دستور پذیری و حس مسئولیت بسیار بالا رفته و خیلی مواردی که شاید الان به ذهن من نرسه .

ناگفته نمونه که ما تو موقعیتی با شما آشنا شدیم که از هر سمتی برچسب اوتیسم رو همراه پسرمون میدیدیم ، انگار دنیا روی سرمون آوار شده بود . از علائم اوتیسم مواردی رو داشت برای نمونه موقع هیجان تکانش های دست داشت یا کلا هر چیزی رو بو میکرد . طرز فکر ما اون تایم فقط این بود که برچسب رو از روی کودکمون برداریم ولی الان با تمام سختی هایی که این چند ماه متحمل شدیم ، به این نتیجه رسیدیم که حتی اگه همچین برچسبی صحت هم داشته باشه اصلا مهم نیست و ما راهی که رفتیم برامون مهمه و تغییراتی که شاهدش بودیم .

آقای خلیلی امشب برای تمدید داروی ریتالین و ریسپریدون خدمت دکتر رفتیم و در تایمی که منتظر بودیم برای ویزیت ، چند تا از مامان های نگران رو دیدم و سعی کردم مجابشون کنم حداقل توی غربال های رایگانتون شرکت کنن . خدا رو شکر خانم دکتر هم با دیدن یاسین جان و توضیحاتی که من دادم خیلی خیلی خوشحال شدن و حتی آدرس و پیج شما رو خواستن تا به بیمارانشون هم معرفی کنن و این احساس میکنم بزرگترین رسالتی بود که از طریق یاسین اتفاق افتاد . امیدوارم همه کودکانی که به نحوی با مشکلات ناخواسته مواجه میشن هرچه سریع تر اول به کمک خدای بزرگ و بعد همراهی پدر ، مادر و خانواده و بعد محبت عزیزانی مثل شما مسیر پیشرفت رو طی کنن .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره