تجربه پیشرفت رادین

سلام وقت بخیر
من مادر رادین سه ساله به شماره پرونده ۱۶۹۴ هستم . دی ماه سال گذشته غربالگری توسط شما انجام شد و تشخیص تاخیر گفتار دادین و شروع کلاس از بیست و پنجم اردیبهشت بود ، کار درمانی با خانم فخارزاده و گفتار درمانی با خانم شمس . طبق ارزیابی که انجام شد ، تمریناتی که خانم فخارزاده دادن و مشورتی که با خانم شمس داشتن فرمودن که رادین احتیاجی به کار درمانی نداره و ما پر قدرت کلاس های گفتار درمانی رو ادامه دادیم .

در جلسه ارزیابی وضوح رادین زیر سی درصد تشخیص داده شد ، الان بعد از نه جلسه کامل که داشتیم وضوح طبق گفته ی خانم شمس به پنجاه تا شصت درصد رسیده ، رادین از نظر بیان کلمات مشکلی نداشت و هر چی میگفتیم تکرار میکرد اما وضوح خیلی پایین بود ، در کل پنج فعل بلد بود و فقط یک فعل استفاده میکرد ، الان بالای سی تا فعل یاد گرفته و مهمتر از بلد بودن این فعل ها کاربرد روزانه ی آنهاست ، طول جمله ها به سه کلمه و گاها چهار کلمه رسیده ، از لحاظ درکی ، شناختی ، توجه ، تمرکز ، حافظه های دیداری و شنیداری و دقتی به فرموده ی خانم شمس حتی به بالای هم سن های خودش رسیده و رادین فقط دو رنگ بلد بود که با آموزش ها و تمرین های خانم شمس به هشت رنگ تسلط کامل پیدا کرده . ما به جز تاخیر در گفتار مشکل شدید بد غذایی هم داشتیم که در ابتدا خانم شمس گفتن که پروسه درمانی طولانی خواهیم داشت ، خصوصا به علت دل زدگی که رادین نسبت به غذا خوردن داشت کار کمی سخت تر شد . رادین اصلا عمل جویدن نداشت اما الان در بعضی بافت ها شاهد جویدن رادین هستیم .

کمال تشکر از شما و سرکار خانم شمس دارم که با  تمام وجود تلاش ، صبر و حوصله برای پیشرفت رادین میکنین . میتونم بگم تمام جلسات ما بالای چهل و پنج دقیقه طول میکشه ولی ایشون اصلا از توضیحات و تمرینات چیزی کم نمیذارن ، حتی این اجازه رو به من دادن که اگر طی هفته مشکلی پیش اومد بتونم ازشون سوال کنم و این برای یه مادر اوج دلگرمیه که خیالش راحته اگر مشکلی پیش اومد کسی هست که پاسخگو باشه .

به امید بهبودی و ترخیص همه ی کودکان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره